ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - Συμφωνία για τα ανοικτά θέματα στον ΟΑΣΘ

2016-08-25 17:18

 

Επιμέλεια: Αλέξανδρος Παπαδόπουλος

 

 

  Με επίτευξη συμφωνίας που αποκαθιστά τη δημόσια υπηρεσία μεταφοράς στην συμπρωτεύουσα ολοκληρώθηκε η τριμερής συνάντηση μεταξύ των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, εκπροσώπων της διοίκησης του Οργανισμού παρουσία του Υπουργού Εργασίας, Γ. Κατρούγκαλου, του γενικού γραμματέα, Α. Νεφελούδη και της Γενικής Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Θ. Πέρκα.

H συμφωνία περιλαμβάνει (4) τέσσερα σημεία:
1.    Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεσμεύτηκε ότι θα καταβάλλει μίνιμουμ 18% των μηνιαίων εσόδων από τα κόμιστρα έναντι της αποπληρωμής των δεδουλευμένων των εργαζομένων
2.    Το υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και δικτύων θα προκαταβάλλει μαζί με την επιδότηση του Σεπτεμβρίου και τα αντίστοιχα ποσά του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου με την προϋπόθεση ότι με τα ποσά αυτά θα εξοφληθούν οι οφειλές προς τους εργαζόμενους, πράγμα που συμφωνήθηκε από τα δύο μέρη (εργοδοσία, εργαζόμενοι)
3.    Το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης θα καταβάλλει σε σύντομο χρονικό διάστημα το ποσό των 2.400.00€ για την κάλυψη της μετακίνησης πολυτέκνων και άλλων κοινωνικών κατηγοριών για το 2016.

4.    Το υπουργείο Υποδομών, μεταφορών και δικτύων θα οργανώσει άμεσα διαδικασίες διαλόγου με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (διοίκηση ΟΑΣΘ, εργαζόμενων ΟΑΣΘ και Υπουργεία) για το μέλλον του ΟΑΣΘ, ο οποίος διάλογος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 31.10.2016.

  Ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλός τόνισε ότι «Δύο είναι τα σημαντικά θέματα: Πρώτον όποιες απαιτήσεις και να έχει ο ΟΑΣΘ απέναντι στο δημόσιο έχει μια πρωταρχική υποχρέωση ως εργοδότης, να πληρώνει τους μισθούς στους εργαζομένους του. Δεν έχει επιλογή ο εργοδότης να μην πληρώνει τους εργαζομένους του, ούτε είναι νόμιμο το lock out στην Ελλάδα. Το δεύτερο είναι να διευκρινιστεί πράγματι ποιες είναι οι οφειλές του δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ. Είναι αλήθεια ότι η μεταφορά αποτελεί κοινωνικό αγαθό. Επίσης είναι αληθές ότι όπου υπάρχει μία ιδιωτική επιχείρηση όπως είναι ο ΟΑΣΘ για να ασκηθεί αυτή η κοινωνική πολιτική πρέπει να υπάρχει επιδότηση από τα συναρμόδια υπουργεία. Αυτή η επιδότηση όμως πρέπει να γίνεται με απόδοση λογαριασμού, να μην γίνεται πάρτι. Και αυτό ακριβώς ζητήσαμε από την άλλη πλευρά μια που δεν υπάρχουν εδώ και δύο χρόνια οι σχετικές δημόσιες συμβάσεις που έπρεπε να έχουν συναφθεί ανάμεσα στα αρμόδια Υπουργεία και τον ΟΑΣΘ" 
   Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εργασίας, Ανδρέας Νεφελούδης μετά την συνάντηση δήλωσε  ότι ήταν η καλύτερη δυνατή συμφωνία με τις παρούσες συνθήκες  "Περιλαμβάνει τέσσερα μέρη: Το πρώτο είναι η δέσμευση της διοίκησης του ΟΑΣΘ να καταβάλλει από τώρα και στο εξής μίνιμουμ το 18% των εσόδων από τα κόμιστρα για να εξοφλήσει σταδιακά και συστηματικά τα δεδουλευμένα που χρωστάει. Το δεύτερο με την δέσμευση που αναλήφθηκε από το υπουργείο Υποδομών να γίνουν προκαταβολές σε σύντομο χρονικό διάστημα των δόσεων για τις αντισταθμιστικές εισφορές του Υπουργείου προς τον ΟΑΣΘ με την προϋπόθεση ότι αυτά θα πάνε στους εργαζόμενους. Το τρίτο είναι ότι και εμείς από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας δεσμευθήκαμε για την άμεση καταβολή περίπου 2,5 εκ. ευρώ για την μετακίνηση πολυτέκνων και άλλων που έχουν ανάγκες. Και το τέταρτο, πιο σημαντικό, μπήκε ένα χρονοδιάγραμμα για να γίνει μία σε βάθος συζήτηση που θα λύσει όλα τα προβλήματα που υπάρχουν σε σχέση με την μετακίνηση των ανθρώπων και το μέλλον του ΟΑΣΘ".
   Η Γενική Γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Θεοπίστη Πέρκα, δήλωσε «Το μείζον θέμα ήταν τα δεδουλευμένα τα οποία βεβαίως πρέπει να πάρουν οι εργαζόμενοι. Με αυτή την έννοια προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε σε αυτό το σημείο, εμείς ως υπουργείο θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά, θα προσπαθήσουμε να δοθεί ως προκαταβολή η τακτική επιχορήγηση δύο μηνών, βεβαίως με την προϋπόθεση ότι αυτά θα πάνε για την πληρωμή των εργαζομένων".

  Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο εκπρόσωπος των εργαζομένων, Δημήτρης Τσερμενίδης, δήλωσε ότι δεν τίθεται ζήτημα περαιτέρω κινητοποιήσεων.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, thestival.gr